De eerste nieuwsbrief van Groningen Spoorzone is een feit! Hier leest u alle ontwikkelingen en het laatste nieuws binnen het project Groningen Spoorzone. Vandaag in de nieuwsbrief: de sloop van het PostNL-gebouw van dichtbij in beeld gebracht, de nieuwe informatiepanelen op en rond het Hoofdstation, de afrondende werkzaamheden van het archeologisch wandelpark in Haren en een overzicht van de werkzaamheden aan het spoor.
|
De eerste nieuwsbrief van Groningen Spoorzone |
|
De komende jaren krijgt de regionale bereikbaarheid van Groningen een flinke impuls. En dat is nodig, want het wordt steeds drukker in de bus en in de trein. Daarom werken we aan de sporen en stations tussen Haren en Groningen. Provincie Groningen, gemeente Groningen, ProRail, NS en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat doen dit gezamenlijk binnen het project Groningen Spoorzone. Samen zorgen we dat reizigers per trein, bus, fiets en te voet ook in de toekomst comfortabel, snel en gemakkelijk hun bestemming bereiken. Hiermee versterken we de positie van Groningen als goed functionerend OV-knooppunt. En dat in een aantrekkelijke omgeving, met misschien wel het mooiste station van Nederland. U ontvangt dit bericht omdat u zich heeft ingeschreven voor de digitale nieuwsbrief van Groningen Spoorzone via de website of tijdens een van de bewonersbijeenkomsten van Groningen Spoorzone.
|
|
|
|
|
|
|
Hoe zat het ook alweer: de deelprojecten |
|
Het project Groningen Spoorzone bestaat uit verschillende onderdelen die zijn verdeeld in vijf gebieden. Dat zijn station Groningen, station Groningen Europapark, De Vork in Haren, de voorzijde van station Groningen en de achterzijde van station Groningen. Wilt u meer weten over de verschillende deelprojecten? We hebben ze uitgewerkt op onze website.
|
|
|
|
|
|
|
|
Het laatste nieuws van Groningen Spoorzone
|
|
|
|
|
|
Start spoorse werkzaamheden
|
|
De werkzaamheden aan het spoor voor het project Groningen Spoorzone gaan beginnen. Op ‘De Vork’, in de splitsing tussen de sporen naar Assen en Winschoten, start aannemer...
|
|
Lees meer ›
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De sloop van dichtbij
|
|
Met grote machines en een groep sterke mannen blijft er steeds minder over van het PostNL-gebouw. Het sloopterrein is vanwege de veiligheid afgesloten voor het publiek. Om toch...
|
|
Lees meer ›
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Meer weten? |
|
Op de website van Groningen Spoorzone leest u nog veel meer over het project en alle onderdelen daarvan. Neem eens een kijkje op onze website.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|