Onderwerp:

Nieuwsbrief werkgevers mei 2018

 
Kunt u deze e-mail niet goed lezen? Schakel dan afbeeldingen voor deze e-mail in of bekijk de online versie
 
 
mei 2018
 
Privacy en pensioen | Herhaalde oproep! | Uw factuur per e-mail | Uniform Pensioenoverzicht
 
Privacy en pensioen | Herhaalde oproep! | Uw factuur per e-mail | Uniform Pensioenoverzicht
 
 
 

De privacy van u en uw werknemers is voor ons heel belangrijk. Vanaf 25 mei zijn er nieuwe regels op basis van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Hoe gaan we met persoonlijke gegevens om? En wat is de verhouding tussen u als werkgever en ons als pensioenfonds?

Volgens ons uitvoeringsreglement bent u verplicht om gegevens over u en uw werknemers aan ons door te geven. Wij bepalen welke gegevens dat zijn, hoe u ze aanlevert en waarvoor we ze gebruiken. Hebben wij de gegevens van u gekregen? Dan zijn wij – volgens de AVG – de ‘verwerkingsverantwoordelijke’. Daarom hebben wij geen verwerkersovereenkomst nodig.

Gegevens zijn veilig bij ons
Alle gegevens die wij van u en uw werknemers hebben, zijn veilig bij ons. We gebruiken ze alleen als we ze echt nodig hebben. En we geven ze ook niet door aan anderen.

 
Lees onze privacyverklaring
 
 
 
Herhaalde oproep!
 
Herhaalde oproep!
 

Meldt u een nieuwe werknemer bij ons aan? En gaat het om een oproepkracht met een nul-urencontract die géén vaste uren in een bepaalde periode werkt? Geef dat dan duidelijk aan ons door.

Géén vaste uren?
In uw aangifte zet u bij de code ‘invloed verzekeringsplicht’ (IVP) de waarde D of E. Dan weten wij dat deze werknemer geen pensioen bij ons opbouwt. Er is dan ook geen premie verschuldigd.

Controleer ook goed of de waarde D of E voor uw huidige werknemers geldt. Staat een oproepkracht toch als reguliere werknemer in uw aangifte? Dan krijgt u misschien ten onrechte nota’s van ons. En de oproepkracht krijgt pensioenpost die niet voor hem of haar bedoeld is.

Wel vaste uren?
Heeft u een oproepkracht die wél vaste uren in een bepaalde periode werkt? Vul in uw aangifte dan niet de waarde D of E in. Zo zorgen wij ervoor dat deze werknemer gewoon pensioen opbouwt.

 
 
 
Uw factuur per e-mail
 
Uw factuur per e-mail
 

Wilt u voortaan uw maandelijkse premiefactuur per e-mail ontvangen? Dat kan. Digitale facturering is sneller en efficiënter voor u en voor ons. En minder papier is beter voor het milieu. Kies zelf hoe u wilt betalen: via automatische incasso, iDEAL of overschrijving. 

Kies zelf uw betaalwijze
Log in op het werkgeversportaal. Bij het tabblad ‘Mijn gegevens’ vult u het mailadres voor uw digitale factuur in. Hier kiest u ook uw betaalwijze.

  • Automatische incasso
    De premie wordt automatisch van uw IBAN afgeschreven. Dit gebeurt op de vervaldatum of op de eerstvolgende werkdag na de vervaldatum. Zo betaalt u op tijd en loopt u geen betalingsachterstand op.
     
  • iDEAL
    Kiest u liever voor iDeal? Dan krijgt u iedere maand per mail een DigiACCEPT betaallink. Na enkele muisklikken is uw betaling geregeld. Deze methode is 100% veilig, want uw betaling vindt plaats via internetbankieren van uw eigen bank.
     
  • Overschrijving
    Zelf overschrijven kan ook. U ontvangt onze factuur op uw mailadres en maakt het bedrag binnen 14 dagen naar ons over.
 
 
 
 
Uniform Pensioenoverzicht
 

In juni krijgen uw werknemers het nieuwe Uniform Pensioenoverzicht (UPO).  Hierin staat hoeveel pensioen zij tot nu toe bij ons hebben opgebouwd en wat het inkomen is dat zij vanaf hun pensioenleeftijd kunnen verwachten.

Het is belangrijk dat uw werknemers weten hoeveel geld zij na hun pensionering nodig hebben om te kunnen leven zoals zij gewend zijn. En dat zij nadenken over een extra aanvulling op hun pensioen en hun AOW. Zo komen zij straks niet voor verrassingen te staan.Wilt u dit bij uw werknemers onder de aandacht brengen? Het enige dat u hoeft te doen, is een kort artikel te plaatsen. Dit hebben wij al voor u geschreven. U kunt het artikel bijvoorbeeld publiceren:

  • op uw intranet
  • in een mail of nieuwsbrief voor uw werknemers
  • in uw (digitale) personeelsblad

U vindt het artikel in de bijlage bij deze nieuwsbrief.

 
 
 
 
 
De werkgeversdesk is er voor u!
 

Heeft u een vraag? Wij helpen u graag. U kunt ons bellen op (050) 582 19 25, of mailen naar werkgever@beveiligingspensioen.nl.

 
 
 
 
Wilt u geen berichten meer ontvangen? Geen probleem, meld u dan af.
 
Wilt u uw e-mailadres aanpassen? Dat kunt u hier doen.
 
Verzonden met iMailingtool   |   Doorsturen   |   Printen