Onderwerp:

Bonen in de pot Zomereditie

Datum: 08-08-2022 08:32:13
 
Kunt u deze e-mail niet goed lezen? Schakel dan afbeeldingen voor deze e-mail in of bekijk de online versie
 
Jan Boon Communicatie
brengt mensen samen
 
 
Bonen in de pot zomereditie
 
 
 
 

8 augustus 2022

 

Bonen in de pot is een uitgave van Jan Boon Communicatie en informeert je over de ontwikkelingen in het marketing- en communicatievak.

In principe verschijnt Bonen in de pot iedere maandagochtend, maar deze keer even als zomereditie.

 
 
 
 
 
Vooraf
 
 

Wij, althans de meesten van ons, zitten nog volop in de vakantiemodus. Verstand op (bijna) nul en de blik op oneindig. Even geen werk aan je hoofd, even andere sores. Relaxen, leuke dingen doen, veel zien en ervaren, genieten van andere culturen. Dat is toch het beeld wat we van vakantie hebben.

Voor de thuisblijvers zit er niets anders op dan te wachten tot dat iedereen weer terug is en dan de oude draad weer op te pakken. Zelf had ik vakantie in een mooie junimaand en gezien het warme weer van de afgelopen dagen had ik geen animo om iedere week Bonen in de pot uit te geven. Immers, jij bent er niet, er gebeurt heel weinig in zo’n vakantieperiode, op marketing- en communicatiegebied dan. Hoewel ….

In deze editie van Bonen in de pot zul je veel vacatures en transfers tegenkomen, maar op het vakinhoudelijk gebied is het redelijk rustig. Enkele opmerkelijke zaken wil ik je niet onthouden. Zo hebben zich in jouw afwezigheid de agrariërs behoorlijk geroerd; vormt de droogte in binnen- en buitenland en de daarmee gepaard gaande problemen als branden in natuurgebieden en water tekorten en de sterk stijgende energieprijzen zo langzamerhand de boventoon in de communicatie.

Kortom, je denkt dat het een rustige zomer is, niets is minder waar: een mooie Bonen in de pot dus.

 
 
 
Verder in deze editie
 
 
  • Ik ga op vakantie en neem níet mee
  • Populariteit podcasts
  • Trends en ontwikkelingen
  • Vrouwen en platte schoenen
  • Hoe zit het met het imago van ….
 
 
 
Ik mag een boon zijn als het niet zo is
 
 

Ik ga op vakantie en neem níet mee

Vakantie: tijd voor rust en gezelligheid. Een goede periode om je telefoon weg te leggen. Maar voor velen blijft het een belangrijk onderdeel van het sociale leven. Dus hoe zorg je dat het jouw vakantie niet beheerst? “Jongeren kunnen voor hun gevoel echt niet zonder telefoon. Hun hele leven speelt zich daar af", vertelt mediapedagoog en kindercoach Marije Lagendijk van Bureau Jeugd en Media. "Een vakantie zonder (gratis) wifi boeken, zien zij echt als een misdaad."

Wie wil nog op vakantie zonder sociale media?

Vakantietijd is de tijd van ontspanning. Rust. De knop omzetten. Maar is het een tijd waarin je het werk écht loslaat of neem je het stiekem toch mee in je ‘reisbagage’?

Naast je paspoort, tandpasta en slippers, weet ik bijna zeker dat je één ding bij je hebt op vakantie: je mobiele telefoon. We kunnen niet meer zonder. Het is het apparaat dat ervoor zorgt dat je in connectie staat met de hele wereld. Maar ook het apparaat dat ervoor zorgt, dat je altijd bereikbaar kunt zijn. Ook voor je collega of voor de zaak. Vakantie of geen vakantie, je kijkt toch nog even snel je email na. Toch??

Afleiden

Groot deel van de Nederlandse vakantiegangers wil zich niet laten afleiden door sociale media. Je zou het misschien niet zeggen met die onafgebroken stroom aan blije, zonovergoten vakantieplaatjes op Instagram en Facebook, maar zo blij is de Nederlander helemaal niet met sociale media tijdens de vakantie.

Van tevoren neemt iets meer dan de helft van vakantie vierend Nederland zich namelijk voor om zich zo weinig mogelijk te laten afleiden door de naar aandacht smachtende sociale media-apps op de smartphone.

Neem jij je werk mee?

Doe je toch nog dat telefoontje plegen met je opdrachtgever of komt dat wel na je vakantie? Anders gezegd: neem jij je werk mee op vakantie? Wat je ook doet. Jan Boon Communicatie wenst je een fijne en ontspannen zomerperiode toe.

Bezinning

Vakantie is altijd ook een mooi moment om na te denken wat je in het nieuwe seizoen wilt. Mocht je ondertussen in je vakantie tot de slotsom komen dat je wel een andere baan wilt, ik help je graag je doel of ambitie te bereiken. Soms ben ik de gids, maar meestal meer een reisgenoot, samen met jou zoekend naar nieuwe wegen om tot oplossingen te komen. Je weet me te vinden.

 

O ja, welk boek heb jij mee genomen op je vakantie??

 
 
 
Wat mij verder is opgevallen
 
 
Populariteit podcasts neemt toe

Bijna de helft van alle Nederlanders (18 jaar en ouder) luistert wel eens naar een podcast (49%); dit komt neer op zo’n 6,9 miljoen Nederlanders. Niet alleen het aantal luisteraars stijgt, maar ook de intensiteit van luisteren is gestegen (vaker én langer). Dit blijkt uit de 7de meting van de Markteffect Podcast Monitor.

Uit het onderzoek blijkt dat de mensen die dagelijks of wekelijks een podcast luisteren (23%) in vergelijking met de vorige meting van het onderzoek in december 2021 intensiever zijn gaan luisteren. Zo luisteren zij nu gemiddeld 116 minuten per week in plaats van 100 minuten en luisteren zij nu gemiddeld 5 podcasts in plaats van 4.

 
 
 
Vrouwen vertegenwoordigen meer dan de helft van CMO’s

In totaal was slechts 15% van de CMO's in 2021 afkomstig uit een traditioneel ondervertegenwoordigde raciale of etnische groep; een bescheiden stijging ten opzichte van 13% in 2020.

Oké. In de VS. In de onderzoekspopulatie van een grote recruiter daar. Maar voor het eerst sinds hun studie begon met het volgen van gender- en etnische diversiteit zijn er meer vrouwen dan mannen in de CMO-rol: 51% van de CMO’s in de top 100-adverteerders van het advertentietijdperk 2021 was vrouw. Hier vind je het hele artikel van SpencerStuart.

 
 
 
Meer bedrijven kijken buiten hun organisatie naar CMO’s

Ook opvallend, maar bepaald geen nieuw geluid is dat de gemiddelde doorlooptijd van een CMO-dienstverband intussen minder dan de helft zo lang duurt als dat van een CEO. Wel nieuw is het fenomeen dat steeds meer CMO’s worden aangetrokken van buiten het eigen bedrijf. De onderzoekers zagen een piek in het aantal externe aanwervingen in vergelijking met interne promotie in 2021. Externe aanwerving is vaak een teken dat CEO’s op zoek zijn naar fris en innovatief denken van hun marketingteams, omdat de ‘oude manier van werken’ niet genoeg meer is. Het aantal externe medewerkers is in 2021 gestegen van 37% naar 45% in 2021. Zelfs wanneer organisaties voor het eerst CMO’s inhuurden, waren ze eerder geneigd om extern te zoeken.

 
 
 
Agenda
 
 
Beroepsniveauprofielen: wat kun je er mee?

Heb jij dat ook wel eens dat je wilt weten waar je staat in je vak? Of wil je weten welke ‘skills’ jij nodig hebt om een volgende stap te maken? Heb je behoefte om bij te blijven in de ontwikkelingen van ons vak en wil je weten of je voldoende bij bent? Via de Beroepsniveauprofielen kun je je positie bepalen, het is een ijkpunt van je vaardigheden! Het is een onafhankelijk middel om jezelf te toetsen. Esther Holster van Publiec en Logeion leren je tijdens een workshop op woensdag 14 september hoe je met het model aan de slag kan gaan.

 
 
 
Maak mensen fan!

De psychologie van de fans. De belangrijkste fans zijn je eigen medewerkers. De fanstrategie begint intern om van de medewerkers merkambassadeurs te maken. Interne fans maken dan externe fans. Communicatienetwerk Noord-Nederland Fanstrategie organiseert een bijeenkomst op 15 september. Wil Michels verzorgt deze inspirerende middag gericht op de zorgsector. Reserveer je plek, want vol is vol!

 
 
 
Transfers
 
 

Robin Zoutsma wordt marketingmanager bij Isolatiehandel Van den Berg. Robin komt van New Concept Group waar hij marketing- en productmanager was. Eerder werkte hij voor Autoland van den Brug en voor Hitachi Capital Mobility Netherlands.

Iris Wubbolts heeft haar bachelor diploma Communicatie in ontvangst mogen nemen. Onlangs is ze begonnen aan haar nieuwe baan als junior e-mail marketeer bij EDC Retail in Veendam.

Ida van Emmerik start als senior communicatieadviseur bij waterschap Hunze en Aa’s. Ida komt van de gemeente Assen, werkte al eerder voor Hunze en Aa’s, voor De Zijlen en voor het waterschap Reest en Wieden.

Willemien Bouwers verlaat na bijna 12 jaar het Groninger Museum en wordt communicatieadviseur bij de gemeente Tynaarlo. Willemien werkte eerder voor Hulpverleningsdienst Groningen.

Jannet Bonnema is nu senior communicatieadviseur bij Woonborg. Jannet komt van De Huismeesters en werkte eerder voor Steelande wonen.

Eline Hageraats is nu online marketing manager bij Holland Norway Lines. Eline was senior online marketing consultant voor verschillende bedrijven.

Francien Everts is nu adviseur Communicatie & PR bij Groningen Airport Eelde. Francien was podcastmaker 'Oma's Oorlog' en maakte onderdeel uit van het Programmateam Aardbevingen van de gemeente Het Hogeland.

Pamella Peverelli is nu de content marketeer bij Century Autogroep te Groningen. Pamella was management assistente en allround medewerkster bij ESNW en studeerde Communicatie aan de Hogeschool Inholland.

 
 
 
Op Zoek?
 
 
Ben jij op zoek?

naar een nieuwe uitdaging in je communicatiecarrière? Laat het Jan Boon Communicatie weten en hij neemt je op in deze rubriek in Bonen in de pot. De nieuwsbrief heeft een bereik van meer dan 3500 marketing- en communicatieprofessionals en -geïnteresseerden met een leesdichtheid van bijna 50%. Grote kans dat jouw zoektocht door de lezers van Bonen in de pot wordt ingevuld! Neem voor meer informatie contact op met Jan Boon Communicatie

 
 
 
Is jouw organisatie

op zoek naar de juiste marketing- en/of communicatieprofessional die past bij jouw organisatie en de juiste competenties heeft? Wil je meer weten?? Aarzel niet, en neem contact met me op.

 
 
 
Vacatures
 
 

Rijkswaterstaat in Leeuwarden zoekt een communicatieadviseur (32-36 uur). Jouw focus ligt op het in goede banen leiden van de in- en externe communicatie, het verbeteren van het imago en optimale persvoorlichting.

Nationaal Coördinator Groningen zoekt een manager Communicatie. Je stuurt de afdeling Communicatie aan, dat bestaat uit vier sub teams die verdeeld zijn over de regio. Zelf word je aangestuurd door de (waarnemend) algemeen directeur van Nationaal Coördinator Groningen. Reageer voor 30 augustus.

De gemeente Het Hogeland zoekt een communicatieadviseur (32-36 uur). Je bent onderdeel van het programmateam Aardbevingen. Vanuit verschillende disciplines zet je je in voor de veiligheid van de inwoners en het bieden van perspectief. Je kunt reageren tot en met 14 augustus.

De gemeente Súdwest-Fryslân zoekt een senior communicatieadviseur (32-36 uur) voor de keten ‘Openbare Ruimte’ en enkele programma’s uit de bedrijfstak ‘Ontwikkelen’. Je begeleidt en bevordert alle in- en externe communicatieprocessen.

De gemeente Stadskanaal zoekt een ervaren (senior) communicatieadviseur. Je adviseert het college, directie en collega’s over communicatievraagstukken. Je bent een inspirerende sparringpartner die zowel strategisch kan adviseren als zelf ook de handen uit de mouwen steekt.

Campis (podium voor hedendaagse kunst in Assen) zoekt een PR-adviseur (12-16 uur). Jij brengt de activiteiten en visie van Campis onder de aandacht. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van kunst en media en benut de mogelijkheden om hierop in te spelen. Stuur voor 19 augustus je motivatie en CV.

De gemeente Midden Groningen zoekt een beleidsadviseur Participatie en Communicatie (32-36 uur). Deze functie geeft je de kans om te helpen bouwen aan een organisatie waarin collectieve vraagstukken en besluiten gezamenlijk genomen worden en waarin onze diensten zo veel mogelijk worden afgestemd op het gezamenlijk belang. Reageer voor 30 augustus.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland zoekt een marketing- en communicatieadviseur (32-36 uur) die zich actief bezig houdt met de branding van het Orange Corners programma en die actief marketing en communicatie-activiteiten ontwikkelt ter ondersteuning van het programma en het team.

Forum Groningen zoekt een medewerker Marketing en Communicatie. Je bent verantwoordelijk voor de on- en offline communicatie rond de exposities, festivals en activiteiten. Stuur voor 1 september je motivatiebrief met CV.

Innovatiepact Fryslân zoekt een organisatie- en communicatietalent. Je ondersteunt het arbeidsmarktprogramma en EuropaPact Fryslân. Beide programma’s staan in de kinderschoenen, waardoor er veel ruimte is voor eigen initiatief en inbreng. Stuur uiterlijk 8 september je CV en een korte motivatie.

Het communicatiebureau PuurIdee uit Stadskanaal zoekt een communicatieadviseur. Samen met jouw collega’s zet je de ideeën om naar de tofste resultaten waarna je dit deelt met de klant.

Health2Work in Surhuisterveen zoekt een allround marketeer (36-40 uur). Je gaat documenten vormgeven, websites optimaliseren, je organiseert events en beurzen en beheert de social media.

 
 
 
Delen
 
 

Als jij iets hebt wat je kunt en wilt delen, aarzel niet dat met Bonen in de pot te doen. Het heeft een bereik van meer dan meer dan 3500 marketing- en communicatieprofessionals en -geïnteresseerden met een leesdichtheid van bijna 50%!

 
 
 
Trends en ontwikkelingen

Het zijn de afgelopen tijd hot topics in het communicatievak, overheden en media-instituten die kampen met afbrokkelend vertrouwen en een maatschappelijke speelveld dat steeds complexer wordt. Ook neemt de roep toe van de maatschappelijk bewuste burger én consument om eerlijker, transparanter, duurzamer en veiliger. En de hang naar authenticiteit, persoonlijk en lokaal groeit nog altijd. Wat betekent dat voor jou als communicatieprofessional? Een paar voorbeelden.

Megatrends

Grote ontwikkelingen, megatrends of zelfs een aardverschuiving. De krachttermen die we de afgelopen maanden hoorden verschillen, maar één ding is duidelijk: het zijn roerige tijden. Met name in het communicatievak lijkt de rust voorlopig nog niet terug te keren. Sterker nog, we gaan nooit meer terug naar hoe het was.

Reputatiemanagement

Thea van Unen benadrukt in haar artikel dat traditionele takken van het communicatievak de cultuuromslag flink voelen die de eerder genoemde megatrends met zich meebrengen. Zij onderscheidt daarbij ook nog een andere ontwikkeling. Sinds de pandemie richt de consument zich op de eigen buurt en community in plaats van de grote corporate bedrijven. Nicheculturen nemen aan belang toe.

Hoe verandert het vak voor jou als communicatieprofessional?

Tineke Pauw beschrijft hoe het communicatievak veel complexer is geworden. Zij doet dit aan de hand van de vier trends uit een onderzoek van het Logeion TrendTeam én geeft handvatten om deze trends te integreren in je werkpraktijk.

Kijk naar buiten

Zoek overeenkomsten in perspectieven en breng het sentiment in kaart. Organiseer tegenspraak. Het negeren van afwijkende standpunten werkt in de hand dat mensen zich terugtrekken in hun bubbel.

Herstel het dalende vertrouwen door te laten zien wat je doet en verantwoordelijkheid te nemen als het misgaat. Wees compromisloos hier, juist bij issues!

Communicatie op de werkvloer

Het is een blijver, constateert Rik Mulder in zijn artikel over hybride werken. Toch merkt hij ook dat de praktijk weerbarstig is. Afdelingen kijken vaak naar elkaar in de hoop dat het wel van de grond komt met de organisatie van deze nieuwe vorm van werk. De grote uitdaging is dat het eigenaarschap onduidelijk is: digitalisering van de thuiswerkplek ligt bij ICT, welzijn bij HR, teamafspraken bij lijnmanagers en engagement bij jou, de communicatieprofessional.

Hybride uitdagingen

Ook Bente Pieters schrijft dat sinds corona de digitalisering op de werkvloer communicatiespecialisten in het bijzonder raakt. Aan hen vaak de taak dit in goede banen te leiden. Zij ontwaart in haar artikel 5 trends op het gebied van interne communicatie. Elk brengen ze nieuwe uitdagingen met zich mee.

 

Het hele artikel lees je hier.

 
 
 
Soms denk ik wel eens bij mezelf .....
 
 

Vrouwen en platte schoenen

Helen James, managing director van bureau CPB London en medeoprichter van Creative Equals/Business, een leiderschapsprogramma en community voor vrouwen in de creatieve industrie, signaleert dat vrouwelijke marketeers steeds vaker hun hoge hakken laten voor wat het is en kiezen voor meer comfortabel schoeisel. Zij stelt dat vrouwen het dusdanig goed doen in leidinggevende posities dat zij vol vertrouwen in eigen kunnen hun ‘harnas met hoge hakken’ achterwege laten.

Harnas

James: “Mijn hakken voelden als mijn harnas en gaven me het vertrouwen om op dezelfde hoogte te staan met mijn - meestal mannelijke - collega’s.” Twee recente observaties gaven haar stof tot nadenken over de groeiende irrelevantie van de ‘high heels’: “Ten eerste tijdens het Festival of Creativity in Cannes. Daar zag ik een groep vrouwelijke panelleden die er met hun stiletto’s nogal misplaatst uitzagen tussen de sandalen, sportschoenen en sleehakken. Lees hier haar hele artikel.

 
 
 

Visuele economie

Waarom is imago zo belangrijk voor het succes van kleine bedrijven. ‘Visualiseren' is een fundamentele, basale en aangeboren reactie: visuele gegevens zijn namelijk makkelijk om te verwerken en op te reageren dan welke andere gegevens dan ook. Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat het menselijke brein afbeeldingen 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen.

In die context is het essentieel om te erkennen hoe belangrijk de visuele economie is voor elk bedrijf en merk. In de visuele economie wordt het idee van 'productbeleving' grotendeels gedefinieerd door de kwaliteit, hoeveelheid en interactiviteit van en met productafbeeldingen.

 
 
 
En dan nog even dit
 
 
Nina Nomden nieuwe directeur RTV Noord

Dat meldt de Raad van Toezicht in een persbericht. Nomden is afkomstig van bouwbedrijf Geveke Bouw & Ontwikkeling maar werkte in het verleden onder meer bij SBS. Ze was tussen 2018 en 2021 vicevoorzitter van RTV Noords Raad van Toezicht.

Ze volgt Pieter Sijpersma op, die al enige tijd interim-directeur bij RTV Noord was. Na Nomdens aantreden blijft hij interim-hoofdredacteur, tot er ook voor die functie een opvolger is gevonden, meldt de omroep.

Staartje

De benoeming van de nieuwe RTV Noord directeur Nina Nomden staat vanwege integriteitscode op gespannen voet en wordt nog eens tegen het licht gehouden. Die code zegt dat leden van een Raad van Toezicht pas drie jaar na het einde van hun toezichthoudende functie benoembaar zijn als directeur van dezelfde organisatie. Eerder gold een termijn van vijf jaar. De integriteitscode is er niet voor niets.

Snelle switch

Met het toepassen van de integriteitscode wordt een te snelle switch van betrokken toezichthouder naar uitvoerder van beleid vermeden. In het geval van RTV Noord is het de vraag of het verstandig is om iemand die als toezichthouder medeverantwoordelijk is geweest voor oplopende spanningen en problemen, ineens aan het hoofd moet staan van dezelfde organisatie. Hoe geloofwaardig ben je dan?

 
 
 
Kort Nieuws
 
 

Friesland College en ROC Friese Poort besluiten tot fusie

De ondernemings- en studentenraden van beide instellingen kunnen instemmen met het besluit tot fusie en beide Raden van Toezicht hebben het fusiebesluit goedgekeurd. Hiermee is een volledige fusie weer een grote stap dichterbij.

Leeglopend Logeion

Ronand Jansen volgt Folkert Reith op. Invulling functies vertrokken directeur André Manning en voorzitter Wieneke Buurman onbekend.

De vertrokken directeur Andre Manning, die nu over de reputatie waakt van Tata Steel in IJmuiden, heeft nog geen definitieve opvolger en ook voor de scheidend voorzitter Wieneke Buurman (nu directeur Marketing en Communicatie bij het UMCG) is die nog niet in zicht.

In de tussentijd kondigde Folkert Reith, de programmadirecteur van Logeion, eveneens zijn vertrek aan. Hij ging naar het 'concurrerende' opleidingsinstituut Van der Hilst. Ook zijn er in het bestuur de nodige zetels vrijgekomen

Hoe zit het met het imago van …….?

  • Mark Rutte is officieel de langstzittende premier van Nederland. In al die jaren heeft hij een standvastig imago opgebouwd, al kelderde dat de afgelopen tijd flink. Imagodeskundige Zabeth van Veen legt het uit: “Het imago van Mark Rutte als premier is volgens de peilingen inderdaad extreem gekelderd, maar als je kijkt naar zijn imago als persoon, dan doet hij het nog steeds erg goed.
  • De agrarische bedrijfstak roert zich danig. Het aantal sympathisanten schommelt per dag, zolang al je er maar geen last van hebt gehad, leef je met hen mee, maar het beeld dat ze op deze wijze de samenleving verstoren, lijkt me niet goed voor hun imago. 

Sympathie voor de boeren

Het zal niemand ontgaan zijn dat de politie in Nederland niet vol inzet op het beteugelen van de boerenprotesten. Sterker nog: een groepje geradicaliseerde boeren kan probleemloos met trekkers snelwegen blokkeren, afval dumpen of BBQ’en op het wegdek. De politie staat er bij wijze van spreken bij en kijkt ernaar. Dat schrijft Chris Klomp.

  • En dan Schiphol: ze kunnen de grote toestroom van luchtreizigers niet aan en verwerken. Voor zo ver er sprake zou zijn van onze nationale trots, dat beeld is aanzienlijk in negatieve zin gedaald.
 
 
 
Uitspraak
 
 
 
 

“In een voortdurend veranderende wereld is het lastig stilstaan.”

 
 
Bonen in de pot
 
 

Je ontvangt bonen in de pot omdat je een relatie van Jan Boon bent of ingeschreven staat voor nieuwsbrieven van Jan Boon Communicatie.

Jan Boon Communicatie helpt marketing- en communicatieprofessionals een (volgende) stap in hun carrière te maken en helpt daarmee organisaties, ondernemingen, bedrijven en instellingen de juiste marketing- en communicatieprofessional te vinden.

Bonen in de pot

Wil zo veel zeggen als “hij wil nog wat zeggen maar het is onbelangrijk wat hij te zeggen heeft”, waarmee ik het relatieve van mijn berichten wil aangeven. Lees het vanuit je eigen perspectief.

Wil jij een ander attent maken op Bonen in de pot? Klik hier!

 
 
 
Disclaimer

Jan Boon Communicatie besteedt de grootst mogelijke zorg aan de samenstelling en inhoud van Bonen in de pot. Het publiceren van de inhoud, artikelen, (andermans) meningen in Bonen in de pot betekent niet dat ik als samensteller van Bonen in de pot het er altijd mee eens ben!

Aan de inhoud van Bonen in de pot kunnen geen rechten worden ontleend. Jan Boon Communicatie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade die voortvloeit uit de inhoud van Bonen in de pot.

 
 
 
Jan Boon
 
Jan Boon

Helper, deler en vooral levensgenieter

Samensteller van Bonen in de pot

De primaire activiteiten van Jan Boon Communicatie richten zich op het samenbrengen en coachen van mensen en organisaties op het gebied van communicatie. Dit betekent het ondersteunen in het ontwikkelen van ambities van zowel professionals als organisaties. Hierbij focus ik me op oplossings- als ontwikkelingsgericht begeleiden. Soms ben ik gids, maar meestal reisgenoot, samen zoekend naar nieuwe wegen om tot oplossingen te komen.

Meer informatie vindt u op www.janboon.com
 
 
 
 
 
 
Deze nieuwsbrief wordt mede mogelijk gemaakt door:
 
 
Ga naar iwink.nl
 
 
Deze nieuwsbrief is verzonden met iMailingtool   |   Doorsturen   |   Afmelden