Onderwerp:

Terug naar het reguliere incassobeleid

Datum: 03-08-2020 08:53:04
 
Kunt u deze e-mail niet goed lezen? Schakel dan afbeeldingen voor deze e-mail in of bekijk de online versie
 
 
juli 2020
 
 
Nieuwsbrief werkgevers
 
 
 
Terug naar het reguliere incassobeleid
 

Vanaf 1 juli geldt weer het reguliere incassobeleid. Na het uitbreken van de coronacrisis was het incassobeleid tijdelijk aangepast. Voor de nota’s die u vanaf 1 juli ontvangt, geldt weer de standaard betaaltermijn van 14 dagen. U vindt de betaaltermijn ook terug op onze nota’s.

Heeft u hulp nodig? Laat het weten
Heeft u door de crisis of om andere redenen problemen om uw nota’s tijdig te betalen? Wij kunnen u mogelijk een betalingsregeling aanbieden. Stuur ons een e-mail met uw verzoek: werkgever@pfvervoer.nl. Wij helpen u graag.

 
 
 
 
Videobellen met de pensioenconsulenten
 

Sinds kort is het mogelijk om te videobellen met de pensioenconsulenten. De reacties tot nu toe zijn erg positief! Uw medewerkers kunnen een afspraak maken via de website. Het is ook weer mogelijk om een afspraak te maken bij u op locatie als drie of meer medewerkers een gesprek willen. Uw medewerkers kunnen ook weer een afspraak maken met een consulent op één van de zes spreekuurlocaties in het land. 

  • Richard Dudink (regio Amsterdam, Rotterdam): 06 15 05 30 99
  • Michael Bührs (regio Utrecht en Weert): 06 53 93 04 12
  • Ben Kerkhof (regio Groningen en Deventer): 06 30 40 29 68
 
 
 
 
Meld ook oproepkrachten aan
 

Wij vergelijken de gegevens die u aanlevert via het werkgeversportaal met gegevens van UWV en de Belastingdienst. Hieruit blijkt dat werknemers soms bekend zijn bij de belastingdienst en UWV, maar niet zijn aangemeld bij Pensioenfonds Vervoer. Wij zien vooral dat oproepkrachten niet altijd aangemeld worden. Meld uw oproepkracht(en) aan via het werkgeversportaal.

  • Werkt een oproepkracht een maand niet? Geef dan voor die periode nul uren door. We brengen voor deze oproepkracht dan uiteraard geen premie in rekening.
  • Heeft een oproepkracht wel gewerkt? Geef dan de uren door die hij of zij in die periode gewerkt heeft. 
  • Werkt een oproepkracht langere tijd niet? Meldt dan een oproepkracht uit dienst via het werkgeversportaal. Doe dit binnen een maand na uitdiensttreding.
 
Log in op het werkgeversportaal
 
 
 
 
Oproepkrachten en de NOW-regeling 
 

U krijgt een vergoeding vanuit de NOW-regeling voor uw werknemers, ook voor oproepkrachten. Hieronder leest u welke gegevens u voor uw oproepkrachten door moet geven aan Pensioenfonds Vervoer:

Uw oproepkrachten werken
Geef per periode de gewerkte uren door.

Uw oproepkrachten werken niet en ontvangen wel loon
Geef per periode de uren op die horen bij het loon dat u uitbetaalt.

Uw oproepkrachten werken minder dan normaal en u vult het loon aan
Geef per periode het totaal aantal gewerkte uren op dat hoort bij het loon dat u uitbetaalt. Dat zijn dan gewerkte uren en fictieve uren.

 
 
 
 
Stel uw vraag via de livechat
 

Heeft u een vraag aan Pensioenfonds Vervoer? Dan kunt u nu ook gebruikmaken van onze livechat. Rechtsonderin de website ziet u de optie ‘chat met ons’. U start een chatgesprek met het invullen van uw naam en werkgeversnummer. Daarna kunt u uw vraag stellen. U krijgt direct antwoord. Als u aangeeft dat u het chatgesprek nog eens wilt nalezen, ontvangt u na afloop van het gesprek de tekst van het gesprek.  

De livechat is er ook voor werknemers. Zij kunnen een chatgesprek starten door hun naam en pensioennummer in te vullen.   

 
Start een chatgesprek
 
 
 
 
Wilt u geen berichten meer ontvangen? Geen probleem, meld u hier af
Wilt u uw e-mailadres aanpassen? Dat kunt u hier doen.
 
 
 
Doorsturen

Uw naam:
Uw e-mailadres:
E-mailadres ontvanger: